Tuesday, May 24, 2005

Sad

Been listening lately to Sugar Free, whose songs are similar to Cold Play. Their second album, similar to the first album, is all about meloncholia in all its forms, context spread out in different situations.

"Sinta", the first song in the album, deals with the need for companionship:

Ako'y isang malungkot na bata
Palakad-lakad lang
Wala rin naman mapupuntahan
At madalas, madulas, at nung parang ayoko na...

Buti na lang nandyan ka, sinta....

The current single "Prom", is a typical story of a boy who musters enough courage to ask a girl to dance at the prom:

Nanginginig na mga kamay
Puso kong hindi mapalagay
Pwede ba kitang tabihan
Kahit na may iba kang kasama

Parang atin ang gabi
At parang wala tayong katabi
At tayo'y sumayaw na parang di na tayo bibitaw...

Lastly, the first hit off the album, "Hari ng Sablay", states the fact that we are all only human:

Please lang wag kang magulat
Kung bigla akong magkalat
Mula pa nung pagkabata
Mistula nang tanga
San san nadadapa, san san bumabangga
Ang puso kong kawawa, pay pag-asa pa ba?

Ayoko nang mag-sorry
Sawa na kong magsisi
Pasensya ka na, mabilis lang ako mataranta....

Ako ang hari ng sablay
Hinding hindi makasabay
Sabay sa hangin ng aking buhay
Hari ng sablay, ako ang hari ng sablay
Ako ang hari, ako ang hari...

All in all, the album is good, both musically and lyric-wise.
If you're looking for a song to fit your current melancholic mood, Sugar Free is one band for you.

1 Comments:

At 3:46 PM, Blogger nap said...

but it's the same formula, all about sadness. the image of the band adds to the melancholic quality of the songs. they all look so...sad...sniff...

 

Post a Comment

<< Home